SERVICIUL CLIENTELĂ: 0 (22) 54-49-59
0 (22) 54-25-00

Suport - Întrebări frecvente

S.I MoldLex / S.I Practica Judiciară

   Trimite un tichet de asistenţă / întrebare
   MoldLex, Practica Judiciară
La lansarea programului “Jurist” sau “Moldlex” apare eroarea “Baza de date nu exista sau nu este accesibila”.

În rezultatul modificărilor efectuate la calculator sau in reţeaua locală, calea către baza de date juridice a fost schimbată sau nu este accesibila pentru utilizator.

Soluţia: Verificaţi dacă calea indicată în fişierul “Calea.txt” din mapa “Lex” sau “Jurist” corespunde cu calea reala de aflare a mapei “Datalex” sau “Datajur”, în caz ca diferă corectaţi calea în fişierul “Calea.txt”. În caz ca calea este corectă, posibil că utilizatorul nu are acces la acest resurs – adresaţivă administratorului.

Rezultatul căutării este nul sau textul actului nu se afişează.

Baza de date dupa actualizare n-a fost indexată din pricina unor erori tehnice sau de sistem.

Soluţia: Din mapa “Lex” sau “Jurist” ştergeţi submapele “Legi_rom” si “Legi_rus” apoi relansaţi programul.

La lansarea programului pentru actualizarea bazei de date “Asistent” apar diferite erori.

Actualizarea bazei de date juridice se efectuiază prin Internet. În funcţie de setările Internetului şi restricţiile impuse pe parcurs la resursele acestuia, pot afecta funcţionarea programului de actualizare a bazei de date - “Asistent”.

Soluţia: La instalarea programului, specialistul Prestatorului împreuna cu specialistul Beneficiarului efectuează toate setările necesare pentru buna funcţionare a programului de actualizare. Se recomandă să repetaţi procesul de actualizare, dacă situaţia se repetă, adresaţi-vă persoanei responsabile din cadrul instituţiei. Dacă problema nu poate fi rezolvată, atunci contactaţi serviciul “Asistenţa funcţională”.

Baza de a fost actualizată iar actele recent adoptate nu pot fi găsite.

Baza de date după actualizare n-a fost indexată din pricina unor erori tehnice sau de sistem.

Soluţia: Din mapa “Lex” sau “Jurist” stergeţi submapele “Legi_rom” şi “Legi_rus” apoi relansaţi programul.

La afisarea actului in limba romana semnele diacritice se afiseaza incorect.

Codul paginii cu fonturi pentru limba romana in registrul sistemului de operare a calculatorului este gresit.

Corectarea se efectueaza in felul urmatoar:

  1. efectuati un click pe butonul “Start” plasat in coltul de jos-stinga, si selectati meniul “Run
  2. culegeti comanda “regedit” apoi apasati “Enter” pentru editarea registrului sistemului de operare
  3. din registru selectati cu dublu click consecutiv urmatoarele puncte: HKEY_LOCAL_MACHINE, SYSTEM, CurentControlSet, Control, Nls, CodePage
  4. in partea dreapta apare o tabela cu trei colonite “Nume-Tip-Valoare”, in prima colonita gasiti codul 1250 apoi efectuati dublu click pe desenul din fata. In forma de editare a valorii, corectati  c_1251.nls  in c_1250.nls apoi apasati“Ok
  5. Inchideti registrul si reincarcati calculatorul.
Din motive tehnice este necesar de a reinstala sistemul de operare a calculatorului. Va funcţiona oare programul “Jurist” sau “Moldlex” după reinstalare ?

Programul pentru consultarea bazei de date juridice “Jurist” sau “Moldlex” se leaga de calculator în timpul instalării lui, din acest motiv copierea porgramului de la alt caclculator nu va funcţiona.

Soluţia: Înainte de a efecua reinstalarea sistemului de operare a calculatorului (formatarea unitaţii de disc), este necesar de a salva mapa “Lex” sau “Jurist”, apoi dupa reinstalare această mapă să fie restabilită pe orice unitate de disc. În caz că mapa n-a fost salvată sau a fost pierdută, contactaţi serviciul “Asistenţă funcţională”.

Va funcţiona programul “Jurist” sau “Moldlex” dacă va fi trecut pe alt calculator.

În rezultatul restructurării sau modernizării tehnicii de calcul a instituţiei.

Soluţia: Programul “Jurist” sau “Moldlex” poate fi instalat sau reinstalat numai de persoane autorizate de autor. Contactaţi serviciul “Asistenţă funcţională”. Aceste lucrări se efectuază gratis.

Care este procedura de extindere a posturilor de lucru cu baza de date juridice.

Numarul utilizatorilor programului “Jurist” sau “Moldlex” este nelimitat, de aceea instalarea suplimentară a posturilor de lucru se face oricînd la solicitarea beneficiarului.

Soluţia: Instalarea suplimentară a posturilor de lucru (pîna la 11), în reţea locală de calculatoare, se achită conform contractului numai la instalare. Instalarea a peste 11 posturi conditionează modificarea preţului pentru deservirea lunară.

Cînd poate fi actualizată baza de date juridice la beneficiari ?

Lucrarile de completare şi modificare a bazei de date juridice se efectuează permanent în baza actelor publicate în revista Monitorul Oficial al R.Moldova şi alte publicaţii oficiale.

Soluţia: Fişierele cu informaţii pentru actualizarea bazei de date juridice la beneficiari se plasează pe site-ul lex.md a doua zi din data apariţiei revistei Monitorul Oficial al R.Moldova. Beneficiarul actualizează baza de date lansînd programul specializat “Asistent” (de regula acualizarea poate fi efectuată în fiecare zi de luni şi joi a saptămînii). Răspunderea pentru actualizarea la timp a bazei de date la beneficiar o poartă persoana resposabilă, numită de Beneficiar.

La lansarea programului pentru actualizarea bazei de date “Asistent” apare eroarea “Baza de date nu este accesibilă sau nu există”.

Programul pentru actualizarea bazei de date juridice “Asistent” poate fi plasat pe orice calculator in reţea fară restricţii, dar care are acces la baza de date – mapa “Datalex” sau “Datajur”.

Soluţia: Asiguraţi-vă ca calea indicată în cipul “Calea catre baza de date” a meniului “Optiuni – Moldlex” corespunde cu calea reala de aflare a mapei “Datalex” sau “Datajur”. In caz ca calea este corecta, posibil ca utilizatorul nu are acces la acest resurs – adresativă administratorului.

La lansarea programului pentru actualizarea bazei de date “Asistent” apare eroarea “401 Acces interzis”.

În contractul de deservire este indicat numele şi parola de acces a beneficiarului la datele pentru actualizarea bazei de date juridice prin Internet. Accesul este asigurat de Prestator pe durata termenului de acţiune a contractului, cu condiţia respectării în tocmai a prevederilor acestuia de ambele Parţi contractuale.

Soluţia: Se recomandă să încercaţi repetat procesul de actualizare, dacă situaţia se repetă adresati-vă contabilităţii pentru a vă asigura ca contractul este valabil şi plăţile pentru deservire au fost efectuate la timp, apoi contactaţi serviciul “Asistenţă funcţională”.


PAGINA SUS
© 1993 - 2014. Toate drepturile rezervate.
Întreprinderea de stat MoldData
Termeni şi condiţii
Versiunea veche a site-ului

ipv6 ready